Board logo

標題: [操作疑難] linux軟件既安裝點解咁難? [打印本頁]

作者: ati16800    時間: 2017-12-4 17:52     標題: linux軟件既安裝點解咁難?

我無做過linux既developer,但係呢幾日係ubuntu度搞野,需要安裝幾個開源軟件,但係發覺全部都好難裝 - 出現唔同既問題,好想知道係唔係我既問題,定係ubuntu(or linux)既天生缺陷。

首先,我係官網好難搵到條download link (windows:好易搵),網上大家都話要用apt。
apt install又出好多pakage not available error,到有package download完又話欠dependency。相反,裝windows package只要click個setup.exe或msi,就算有dependency 都會跟住自動裝埋,唔駛煩。

linux 既software無self installing呢個概念?
作者: chue    時間: 2017-12-4 22:10

本來有個 LINDOWS 可以做到一 CLICK 即裝,可惜冇公開源碼
作者: chancho    時間: 2017-12-5 08:24

i use archlinux, software installation is very easy. how about you tell us which software you want to install ?
作者: cal22cal    時間: 2017-12-5 08:32

首先係要睇 README
作者: super_hkg    時間: 2017-12-5 08:43

i use archlinux, software installation is very easy. how about you tell us which software you want t ...
chancho 發表於 2017-12-5 08:24


archlinux 只係安裝果下冇GUI 麻煩少少,之後用上好簡單方便
作者: chancho    時間: 2017-12-5 08:55

some archlinux base distros, they do have gui front end for software installation.
作者: gdh    時間: 2017-12-5 09:00

last一段commandline安裝同我理解有5同,
不過好似大多數用家咁, 我哋5使用commandline安裝

如何使用commandline安裝下載的package, 跟住嘅問題例如 fix broken dependencies... alternative packages ..., 可到使用嘅distribution community forum查詢
基於安全性, linux對package要求係較為嚴謹
作者: chikelu4632    時間: 2017-12-5 09:22

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: little_keung    時間: 2017-12-5 10:14

我無做過linux既developer,但係呢幾日係ubuntu度搞野,需要安裝幾個開源軟件,但係發覺全部都好難裝 - 出 ...
ati16800 發表於 2017-12-4 17:52



    當你用 Linux compile software 同 Windows setup.exe 嚟比較, 我就知你有幾熟書.

    希望你他日有機會 compile windows programs 時, 唔好問個 linux compiler 點解咁可以免費 .
作者: cal22cal    時間: 2017-12-5 12:23

換句話亦都可以講,都係車嗟,
點解私家車零件,咁難裝响貨車道。
作者: Jackywongkk    時間: 2017-12-5 16:06

回覆 1# ati16800


  你用太舊的 Ubuntu?或 Repository 未 update?
作者: KinChungE    時間: 2017-12-5 16:55

因為Linux有好多款唔同repo, 唔同版本
如果佢講明支援某個特定版本linux既話, 通常好易裝, rpm -i / dpkg -i搞掂
作者: twaiho2003    時間: 2017-12-5 18:22

dpkg -i XXXXXXXX.deb
如果見到有err
打多句
sudo apt upgrade -f
作者: ati16800    時間: 2017-12-5 21:41

回覆  ati16800


  你用太舊的 Ubuntu?或 Repository 未 update?


Ubuntu 15 - not too old as compared with my XP, in which many software can still be installed easily.
作者: chue    時間: 2017-12-5 21:52

呢個就問題所在,但見有 CHING 推介左一個套件,我未有聽聞,要先問問如何安裝
作者: chue    時間: 2017-12-5 22:02

本帖最後由 chue 於 2017-12-5 22:03 編輯
last一段commandline安裝同我理解有5同,
不過好似大多數用家咁, 我哋5使用commandline安裝

如何使用comma ...
gdh 發表於 2017-12-5 09:00


請問呢個套件點安裝?同埋有冇辦法預設 CLICK AND PLAY?呢樣係樓主問既重點,佢只係冇講 CLICK AND PLAY 呢個當年 WINDOWS 宣傳重點

話得說回來,WINDOWS 係抄人 MAC,MAC 都係 UNIX LIKE,MAC 第一版本已經做得到,LINUX  發展多年都係得少數發行做到實在說不過去,LINDOWS  雖然已成過去,但 ANDROID 就已經成為大家日常都會用到既 LINUX 發行版,但又明顯唔能通行其他 LINUX 軟件
作者: chue    時間: 2017-12-5 22:52

本帖最後由 chue 於 2017-12-6 02:25 編輯

已了解 APT-GET INSTALL GDEBI
裝野據睇左片覺得如果直接圖像介面有機會 ERROR
學其中一個鬼佬開 TERMINAL 打 SUDO GDEBI 再拖個 DEB 入去應係目前較理想做法  https://www.youtube.com/watch?v=nL_tiLbJ5t0
作者: a2940u2w    時間: 2017-12-6 07:50

點解用Windows同Linux去比?兩樣唔同架構嘅嘢點比較?
作者: little_keung    時間: 2017-12-6 10:44

本帖最後由 little_keung 於 2017-12-6 14:14 編輯
請問呢個套件點安裝?同埋有冇辦法預設 CLICK AND PLAY?呢樣係樓主問既重點,佢只係冇講 CLICK AND PLAY 呢 ...
chue 發表於 2017-12-5 22:02



    見你講舊屎我又講舊屎.

    首先 Windows 抄o既 MacOS 未係 MacOSX , 算係 Unix 嗎 ? 而且 Windows 抄o既係 UI 部份.

    其次, Windows o既 package ( MacOS 同理 ) 要嚮兼容 CPU 架構才可以運行, 起碼 64bit Windows o既程式唔可以嚮 IA64 運行.

     最後樓主都未講個 package 叫乜名, 想幫手都唔得, 但就講咗唔少負面說話, 埋怨 etc . 其實係想舒發一下 ?? 搵交嗌?? 定係示弱 ??
作者: chancho    時間: 2017-12-6 10:59

其實windows都有流民軟件,​install 左不能uninstall
作者: ati16800    時間: 2017-12-6 19:31

見你講舊屎我又講舊屎.
最後樓主都未講個 package 叫乜名, 想幫手都唔得...


我只係要加裝4個package - 先係p7zip,然後make (舊版),最後係git(呢個最終裝唔到).
先講p7zip,最初我用apt-get,但係p7zip同p7zip-full都話 not avialable,然後上網搵到個p7zip-full,不過又話dependency 問既裝唔到,後來再google先知原來要裝p7zip先可以裝full。記憶中windows版係唔駛先裝A再裝B。
然後裝make,原來舊版無個apt-get,download完要先unzip,再行make同make install。
git就話not avialable,最後放棄了。

講左咁多,其實我只係想知道,技術上一個linux package可唔可以build成一個獨立既executable然後user行就可以完成安裝-包括裝埋全部要用但唔係system原生既library。
作者: evantkh    時間: 2017-12-6 20:25

本帖最後由 evantkh 於 2017-12-6 20:29 編輯
我只係要加裝4個package - 先係p7zip,然後make (舊版),最後係git(呢個最終裝唔到).
先講p7zip,最初我 ...
ati16800 發表於 2017-12-6 19:31



   
你可以用static linking唔使用distribtion提供的library。

冇人禁止你自己寫script做installer的。
作者: chrischan514    時間: 2017-12-6 20:31

你可以用static linking唔使用distribtion提供的library。

冇人禁止你自己寫script做installer的 ...
evantkh 發表於 2017-12-6 20:25


   
利申用開Arch Linux,完全體會唔到難安裝軟件嘅問題

via HKEPC IR Pro v2.1.0 - iPhone
作者: evantkh    時間: 2017-12-6 20:42

利申用開Arch Linux,完全體會唔到難安裝軟件嘅問題

via HKEPC IR Pro v2.1.0 - iPhone ...
chrischan514 發表於 2017-12-6 20:31



   
為方便更新,我覺得係應該跟返distribution嘅package同repository個format。
好似Google Chrome咁個RPM會自動加埋Google個repository,之後更新時系統個package manager可以一齊睇埋個Google Chrome有冇更新。
作者: evantkh    時間: 2017-12-6 20:53

為節省空間,如無必要係應該共用library,另外如果library有問題也可以獨立更新。

Windows好標準,基本上你睇就係support Windows就得。

Linux有好多唔同distribution,提供嘅野都未必完全一樣,build environment又唔一樣,你係應該睇個軟件支唔支援你個distribution,或者會話你知要用甚麼library。裝軟件一定要睇documentation,呢個唔係Linux嘅問題,我反而覺得更清楚自己做緊乜野。
作者: evantkh    時間: 2017-12-6 20:58

當你用 Linux compile software 同 Windows setup.exe 嚟比較, 我就知你有幾熟書.

    希望你他日 ...
little_keung 發表於 2017-12-5 10:14



   
我反而覺得Linux咁樣用command line清清楚楚每個option做乜,例如Eclipse等IDE又可以自由選擇用LLVM還是GCC,又可以改compiler flag。

不過我覺得Linux係唔user-friendly,但識用的話感覺係比較穩定。
作者: 普羅    時間: 2017-12-6 21:35

用yum, rpm 呢D咪易搞
作者: ati16800    時間: 2017-12-6 21:43

Linux有好多唔同distribution,提供嘅野都未必完全一樣

Android源自linux,都有唔同distribution,但係apk裡面都包晒所有system 以外既so library,而所有apk都只有一種安裝方法,就算唔經google play,download完click就會install,唔會煩,亦都好易知道某個版本裝唔裝到 - 只要符合最低android version就一定裝到。
作者: chue    時間: 2017-12-6 21:53

不過我覺得Linux係唔user-friendly,但識用的話感覺係比較穩定。
evantkh 發表於 2017-12-6 20:58


樓主重點就係呢度啦,亦係 LINUX 樽頸位,需要突破才能起飛正式挑戰 WIN,MAC,暫時只有 ANDROID 做到,SO WHY 佢可以逼到 WIN,MAC(正確講可能 IOS 更貼切)要不停更新去迎戰,WIN8 仲要慘敗,而家 WIN10 又廢左一半武功,淪落到除左打機就係食 OFFICE 老本先勉強維持到優勢但已失去唔少江山,可見如果做得到係可以好似 ANDROID 咁紅,因為 LINUX 半身已經有好多正野玩
作者: chue    時間: 2017-12-6 21:56

Android源自linux,都有唔同distribution,但係apk裡面都包晒所有system 以外既so library,而所有apk都只 ...
ati16800 發表於 2017-12-6 21:43



    呢個就係 CHING 講既重點,假如一開始就舉埋 ANDROID 例D 人都會比較易明白問題所在
作者: evantkh    時間: 2017-12-6 22:32

本帖最後由 evantkh 於 2017-12-6 22:38 編輯
Android源自linux,都有唔同distribution,但係apk裡面都包晒所有system 以外既so library,而所有apk都只 ...
ati16800 發表於 2017-12-6 21:43



   
但我見到裝到但用唔到嘅例子,最後都係要逐個牌子test and certify。

同埋,甚麼叫system以外?一般desktop Linux distribution都係好多野要用時先會裝,而Android用戶基本上唔會自己去改個系統,咁係咪所有可能未裝但在repository上嘅library/dependency都要自己ship埋俾用戶?會唔會有library/dependency嘅license問題?
作者: abc888    時間: 2017-12-6 22:40

Android源自linux,都有唔同distribution,但係apk裡面都包晒所有system 以外既so library,而所有apk都只 ...
ati16800 發表於 2017-12-6 21:43



    Android真係做得好好, 裝軟件可以係google play搵又得, 上網download apk裝又得
作者: evantkh    時間: 2017-12-6 22:47

本帖最後由 evantkh 於 2017-12-6 23:20 編輯
樓主重點就係呢度啦,亦係 LINUX 樽頸位,需要突破才能起飛正式挑戰 WIN,MAC,暫時只有 ANDROID 做到,SO WHY ...
chue 發表於 2017-12-6 21:53



   
Linux好多package嘅feature都冇係GUI顯示出黎,用戶要自己去睇man page/documentation。如果係做消費者產品就好唔user-friendly,但如果我想開server都唔想咁大個GUI裝係上面。
作者: evantkh    時間: 2017-12-6 23:58

我只係要加裝4個package - 先係p7zip,然後make (舊版),最後係git(呢個最終裝唔到).
先講p7zip,最初我 ...
ati16800 發表於 2017-12-6 19:31



   

我係前面可能講得唔清楚。

p7zip:官網果個version佢比個壓縮檔案你解壓,解壓完直接用,唔使裝,唔清楚你裝個source係乜野
make:你裝果個過程明顯係叫你自己compile from source,佢唔會知你果個係乜野distribution,個個distribution個package manager唔同,冇得就咁比個package你用package installer裝
git:正常唔會冇,我估你係冇update個cache,Ubuntu係要先行apt-get update更新個package list先可以再apt-get install <package>,如果你用CentOS用yum就唔使咁樣

Android得一個方法裝app就係點apk裝或者用Store之後係launcher click入去,個個developer都係要咁樣提供軟件,但一般Linux distribution你知道個exeuctable個path就可以行,唔一定要裝先行到。啲developer唔做RPM/DEB package係個developer嘅選擇,而唔係Linux唔可以self installing,如果你留意Google Chrome或者NVIDIA個driver其實係做到你所講類似msi的方法。唔係Linux問題,而係寫軟件的developer冇做。
作者: ati16800    時間: 2017-12-7 00:02

但我見到裝到但用唔到嘅例子,最後都係要逐個牌子test and certify。

同埋,甚麼叫system以外?一般desktop Linux distribution都係好多野要用時先會裝,而Android用戶基本上唔會自己去改個系統,咁係咪所有可能未裝但在repository上嘅library/dependency都要自己ship埋俾用戶?會唔會有library/dependency嘅license問題?

以我所知,Android除左跟機既system之外,其餘user裝既野都唔可以(亦唔會)share比其他app去用,所以全部 apk都應該"全包"。至於license,當然係由開發者俾錢(都有好多freeware既)。
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 00:07

本帖最後由 evantkh 於 2017-12-7 00:10 編輯
以我所知,Android除左跟機既system之外,其餘user裝既野都唔可以(亦唔會)share比其他app去用,所以全部 a ...
ati16800 發表於 2017-12-7 00:02



   
我唔係講license fee嘅問題,而係copyleft還是permissive等等嘅問題,例如GPL、LGPL、Apache license等。

用shared library有個好處就係唔同process可以共用,節省physical memory。
作者: VADER    時間: 2017-12-7 00:45

當你知點裝既時候....(套套軟件都可能有佢獨自既安裝方式...)
你會發覺ubuntu 既安裝有幾強大.....真的是一鍵全安裝.....
作者: chue    時間: 2017-12-7 00:47

但一般用家唔識亦唔會理呢D,要佢地學又未必有時間學
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 01:22

本帖最後由 evantkh 於 2017-12-7 01:26 編輯
但一般用家唔識亦唔會理呢D,要佢地學又未必有時間學
chue 發表於 2017-12-7 00:47



   
但唔係所有系統都係俾一般用家用,例如RHEL/OEL/SLE。
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 01:24

當你知點裝既時候....(套套軟件都可能有佢獨自既安裝方式...)
你會發覺ubuntu 既安裝有幾強大.....真的是一 ...
VADER 發表於 2017-12-7 00:45



   
但好多open source軟件都冇用distributions提供嘅一鍵安裝
作者: VADER    時間: 2017-12-7 02:30

但好多open source軟件都冇用distributions提供嘅一鍵安裝
evantkh 發表於 2017-12-7 01:24



    ubuntu 基本上...你裝唔到...佢會提示缺小左咩套件.....(有時提示埋你打咩command...)你下載套件很多時就可以解決....
有時一個command就可以完成安裝....相當快速方便..........
如果是有source提供...就更簡單....複製command....一鍵安裝......
作者: VADER    時間: 2017-12-7 02:35

ubuntu....最難不是安裝軟件....是軟件本身如果要設定先最麻煩.......你可能要試好多野先知用唔用到.....而系統核心升級後....又可能全部用唔到...........
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 03:02

ubuntu 基本上...你裝唔到...佢會提示缺小左咩套件.....(有時提示埋你打咩command...)你下載套件很 ...
VADER 發表於 2017-12-7 02:30



   
原來Ubuntu要自己再打command裝dependency,我用RHEL所以唔清楚。
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 03:03

ubuntu....最難不是安裝軟件....是軟件本身如果要設定先最麻煩.......你可能要試好多野先知用唔用到.....而 ...
VADER 發表於 2017-12-7 02:35



   
我估呢個case用CentOS可能會好啲。
作者: cal22cal    時間: 2017-12-7 08:23

根本個 package management 就係個 distro 最重要嘅心,
packages dependency 真係煩到嘔

我玩 gentoo, 10年前度, sys upgrade/update 都係有好多問題,
不過而家真係唔錯
作者: chancho    時間: 2017-12-7 09:28

i think gentoo is using pacman (or can be used) now.
作者: cal22cal    時間: 2017-12-7 10:20

officially, it is using the command

emerge ....
==============
The pacman package manager is one of the major distinguishing features of Arch Linux. ....
作者: KinChungE    時間: 2017-12-7 10:23

我估呢個case用CentOS可能會好啲。
evantkh 發表於 2017-12-7 03:03


CentOS/RHEL package dependency最好
起碼佢provide得既package一定齊dependency
唔似Ubuntu咁, 有時明明official repo有, 但係竟然install時會出現missing dependency, 都唔知擺上去做咩
但係相反, CentOS/RHEL既package多數舊
要新就要用third party repo
作者: KinChungE    時間: 2017-12-7 10:23

原來Ubuntu要自己再打command裝dependency,我用RHEL所以唔清楚。
evantkh 發表於 2017-12-7 03:02


RHEL如果你咁裝rpm, 一樣要裝一堆dependency
作者: cal22cal    時間: 2017-12-7 11:23

有好多原因,distro 暫時唔會 officially 上最新 s/w version。

玩 kernel upgrade 反而係好容易,
唔用 package manager 都得,只要自己知道做咩嘢就得喇。
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 16:13

RHEL如果你咁裝rpm, 一樣要裝一堆dependency
KinChungE 發表於 2017-12-7 10:23


cd入個directory,行yum install <filename>,yum會同時裝埋啲dependency。
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 16:21

CentOS/RHEL package dependency最好
起碼佢provide得既package一定齊dependency
唔似Ubuntu咁, 有時明明 ...
KinChungE 發表於 2017-12-7 10:23



如果只係要新版llvm,gcc等開發工具RHEL有啲default disable左嘅channel打番開就有
作者: KinChungE    時間: 2017-12-7 17:11

如果只係要新版llvm,gcc等開發工具RHEL有啲default disable左嘅channel打番開就有 ...
evantkh 發表於 2017-12-7 16:21


我想要新版LAMP
作者: evantkh    時間: 2017-12-7 18:17

本帖最後由 evantkh 於 2017-12-7 18:21 編輯
我想要新版LAMP
KinChungE 發表於 2017-12-7 17:11



    我見PHP7.1、Nginx1.12、postgreSQL9.6、MySQL5.7等都有
作者: little_keung    時間: 2017-12-8 09:28

講返 p7zip , 望咗兩眼, 試咗一陣, 發覺個 package
(1) 原 source 其實好耐無 update .
(2) command 同 GUI 放埋一套 source, 攪到 compile process 好復雜.
(3) compile 落, 去到 rarhandle.o 出 error, 唔通 rar 有得 open source ? 未得手查.
(4) 最重要, 其實 EPEL 有. 所以 CentOS , RHEL, Fedora 都應該唔駛自己 compile .
作者: evantkh    時間: 2017-12-8 23:20

講返 p7zip , 望咗兩眼, 試咗一陣, 發覺個 package
(1) 原 source 其實好耐無 update .
(2) command 同 GUI ...
little_keung 發表於 2017-12-8 09:28



   
p7zip係有個32-bit binary可以直接行唔使compile





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h0.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2