Board logo

標題: [操作疑難] 請問廚廁電器用電掣蘇 [打印本頁]

作者: kkchuang    時間: 2018-12-12 23:55     標題: 請問廚廁電器用電掣蘇

請問以下電器一般係咪用肚臍蘇取電? 定係用13A插蘇?
浴室寶, 抽氣扇, 抽油煙機, 電熱水爐

謝謝.
作者: hon829    時間: 2018-12-13 00:11

本帖最後由 hon829 於 2018-12-13 01:02 編輯

有水氣地方或耗電超挿穌負荷當然用簪線,其他用挿穌無防
作者: skyfall    時間: 2018-12-13 00:12

除電熱水爐外,所有在浴室的電器都要經肚臍蘇,在廚房的電器兩者佳可,電熱水爐就經曲架掣直入爐具。

via HKEPC Reader for Android
作者: goom    時間: 2018-12-13 00:18

電熱水爐一定唔用得13A ,除非你想死想死想死
這不是良好挑戰自己方法!!我唔知你電熱水爐幾千W,如計4000W 安全計
以要用曲架掣,無良20A,有良知30A UP


有濕氣地方用插蘇都得,但用屋外防水式較好,還有fuse唔好用太大火數(A)

抽油煙機用一般插蘇,方便日後整件拆卸清潔
作者: thoito    時間: 2018-12-13 01:06

除電熱水爐外,所有在浴室的電器都要經肚臍蘇,在廚房的電器兩者佳可,電熱水爐就經曲架掣直入爐具。

via  ...
skyfall 發表於 2018-12-13 00:12



浴室接電器用FUSE蘇呀!!! 浴室用肚臍蘇真唔知你邊個師傅教出泥.....
作者: skyfall    時間: 2018-12-13 01:28

浴室接電器用FUSE蘇呀!!! 浴室用肚臍蘇真唔知你邊個師傅教出泥.....
thoito 發表於 2018-12-13 01:06

見過帶FUSE嘅開關掣未?
以後請自重,不要出口傷人!

via HKEPC Reader for Android
作者: des    時間: 2018-12-13 09:53

浴室按例應該唔可以有開關啵~~~
作者: avdaemon    時間: 2018-12-13 10:12

以前裝修佬裝3000W電熱水爐用13A蘇,不過裝喺高位,正常唔會有事,用了16年甚麼事都冇發生,只屬個人經驗參考
作者: ghost2377    時間: 2018-12-13 10:46

電熱水爐要用2.5~3.0線,塞得入個13A先算
作者: skyfall    時間: 2018-12-13 11:25

浴室按例應該唔可以有開關啵~~~
des 發表於 2018-12-13 09:53

我不是教樓主在浴室裝開關掣,我只是回應5樓的疑問。

via HKEPC Reader for Android
作者: Vincent2006    時間: 2018-12-13 11:37

屋企裝電熱水爐(3000W),本來打算買個45A曲架制裝,不過裝修師父話20A就夠,吾駛用貴好多45A,e+個20A
曲架用左7~8年都OK,拆開睇過D接點冇變黑
作者: goom    時間: 2018-12-13 13:29

我不是教樓主在浴室裝開關掣,我只是回應5樓的疑問。

via HKEPC Reader for Android ...
skyfall 發表於 2018-12-13 11:25



只對疑問樓主咁勇敢~豪~裝咋
作者: goom    時間: 2018-12-13 13:34

屋企裝電熱水爐(3000W),本來打算買個45A曲架制裝,不過裝修師父話20A就夠,吾駛用貴好多45A,e+個20A
曲架用左 ...
Vincent2006 發表於 2018-12-13 11:37



3000W 又不用去到45A雙刀制
作者: mrmnm    時間: 2018-12-13 13:56

回覆 4# goom
我自己cb用16a制,線就10mm2
其實關鍵係漏電保護要夠靈敏 。国标講緊係10mA。 香港一般都係30mA,買料時要特別留意
作者: skyfall    時間: 2018-12-13 14:07

只對疑問樓主咁勇敢~豪~裝咋
goom 發表於 2018-12-13 13:29

樓主應該想全屋電器換新,真係好豪爽。

via HKEPC Reader for Android
作者: goom    時間: 2018-12-13 14:13

回覆 14# mrmnm


    30無咁易跳制,無人想個客日日唱衰自己
作者: goom    時間: 2018-12-13 14:16

樓主應該想全屋電器換新,真係好豪爽。

via HKEPC Reader for Android
skyfall 發表於 2018-12-13 14:07


可能還想送錢豪裝附近街坊
作者: mrmnm    時間: 2018-12-13 14:38

本帖最後由 mrmnm 於 2018-12-13 14:39 編輯

delete
作者: mrmnm    時間: 2018-12-13 14:38

回覆 16# goom
其實全屋插蘇SHARE一隻30mA同埋熱水爐獨立一隻10mA都好少跳
呢D位先係叫交足貨
作者: goom    時間: 2018-12-13 16:04

本帖最後由 goom 於 2018-12-13 20:53 編輯
回覆  goom
其實全屋插蘇,一隻30mA同埋熱水爐獨立一隻10mA都好少跳
呢D位先係叫交足貨 ...
mrmnm 發表於 2018-12-13 14:38


同你講安全浴室LED燈都要上膠墊密封,而用唔會10咁Q高,只會用3樓下(日日跳死你)
重有你可能唔知道喺有次數life span,當然你識得換一換問題,唔識人點算?


交乜嘢貨?我又唔喺收人錢?RCD 30ma唔符合要求?
作者: mrmnm    時間: 2018-12-14 00:35

香港要求好鬆,冇記錯係插蘇+熱水爐共用一隻30mA就得
大陸嚴少少,熱水爐要獨立10mA
好似马來西亞就要全屋一隻100mA

其實要30mA以上先會電死人,熱水爐10mA係因為沖涼濕身更危險
10mA其實已經好細,再細d的漏保唔係冇,但設計上就唔係為安全了
作者: 鬼(?)    時間: 2018-12-14 01:01

香港要求好鬆,冇記錯係插蘇+熱水爐共用一隻30mA就得
大陸嚴少少,熱水爐要獨立10mA
好似马來西亞就要全屋 ...
mrmnm 發表於 2018-12-14 00:35



    香港例熱水爐根本唔洗落水氣制
因為香港例係用earthing 扯高個fault current 用MCB做fault protection.
大陸大把樓既水氣井都係求其打,好易earth得唔好先要用rcd者
作者: belleville    時間: 2018-12-14 04:50

回覆  goom
我自己cb用16a制,線就10mm2
其實關鍵係漏電保護要夠靈敏 。国标講緊係10mA。 香港一般都係30m ...
mrmnm 發表於 2018-12-13 13:56


10mm2 線?
作者: thoito    時間: 2018-12-15 08:52

見過帶FUSE嘅開關掣未?
以後請自重,不要出口傷人!

via HKEPC Reader for Android ...
skyfall 發表於 2018-12-13 01:28



你叫人用肚臍蘇呀大哥,肚臍蘇系直接針冇fuse,一直用在沒水氣的地方。同我講的fuse蘇或你後尾再講的有掣fuse蘇完全2樣野。如果樓主聽你講叫電燈佬用肚臍蘇,比個危險人你安唔安心?唔知你系唔系行家,系就你d客。。。。。。。
作者: thoito    時間: 2018-12-15 09:02

本帖最後由 thoito 於 2018-12-15 09:09 編輯
除電熱水爐外,所有在浴室的電器都要經肚臍蘇,在廚房的電器兩者佳可,電熱水爐就經曲架掣直入爐具。

via  ...
skyfall 發表於 2018-12-13 00:12



    引用你#3貼多次,另外唔好以為fuse蘇或有掣fuse蘇叫肚臍蘇!!!!
因為你亂教人做電,所以先寸你。寸你系比你知唔識唔好亂教人,會害到人架!!!
個人建意電同鹹水野應該搵專業帥傳,同安全及重大事故有關(我見過有客浸鹹水出屆浸電梯,賠死呀)。其他自己有興趣就整,最多整唔好重買新。
作者: dieago    時間: 2018-12-15 12:41

回覆 16# goom

好師傅會同你講什麽用途去怎樣佈線,識跳先好。吾識跳,要fuse有什么用! 師傅泥種想法近亦無知,客人竟然接受。如果大前題是客人吾想比$做,自圓其說喇。
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 12:54

請問以下電器一般係咪用肚臍蘇取電? 定係用13A插蘇?
浴室寶, 抽氣扇, 抽油煙機, 電熱水爐

謝謝. ...
kkchuang 發表於 2018-12-12 23:55

樓主係問一般用肚臍蘇取電定係用13A插蘇取電。
浴室外的開關掣己有FUSE保護(帶FUSE開關掣),在浴室內用肚臍蘇供電好恰當,合乎規定,同電例無抵觸。

via HKEPC Reader for Android
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 13:14

引用你#3貼多次,另外唔好以為fuse蘇或有掣fuse蘇叫肚臍蘇!!!!
因為你亂教人做電,所以先寸你 ...
thoito 發表於 2018-12-15 09:02

一個人嘅知識係有限嘅,寸錯人反而自己冇面,咁就唔好啦。
大家要心平氣和,好好討論才可解決問題嘛,你話對不對。?

via HKEPC Reader for Android
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 15:11

本帖最後由 skyfall 於 2018-12-15 15:18 編輯
你叫人用肚臍蘇呀大哥,肚臍蘇系直接針冇fuse,一直用在沒水氣的地方。同我講的fuse蘇或你後尾再講的有 ...
thoito 發表於 2018-12-15 08:52

FUSE同水氣有乜關係?
有冇諗過如果FUSE蘇用喺潮濕嘅環境,會有乜嘢問題?

via HKEPC Reader for Android
作者: dcc2000    時間: 2018-12-15 16:28

本帖最後由 dcc2000 於 2018-12-15 17:14 編輯

都唔明點解搞到咁複雜。肚臍蘇,同FUSE蘇(有或冇開關),本身都係屬於接線蘇。

肚臍蘇可以理解為一隻簪肉,一般用喺高耗電所謂固定電力裝置供電,例如冷氣機、電熱水爐、烤爐之類,供電電路以radial型式,由MCB經16A或以上fuse(視乎電器耗電),向該件高耗電固定電力裝置單獨供電,香港例,可以唔經水氣制,途中亦可以經曲架制開關。

[attach]2099105[/attach]

所以肚臍蘇一定唔會有可更換fuse,若需要有埋開關制,可以裝隻類似呢種曲架接線蘇,通常用喺冷氣機位置。

[attach]2099102[/attach]
[attach]2099103[/attach]

而fuse蘇(有或冇開關制),顧名思義就係隻接線蘇(簪肉),經粒BS1362規格可更換fuse(13A或以下)之後再接至電器,用喺radial或ring型式供電都可以。

[attach]2099106[/attach]
[attach]2099107[/attach]

可以簡單理解,件固定電力裝置耗電低過13A,不論係以radial(可以唔經水氣制)或ring(必須要經水氣制)型式供電,都可以用fuse蘇,而耗電高過13A,就要使用冇fuse嘅接線蘇(肚臍蘇),但只可使用喺radial型式供電,不可用喺ring型式供電,所以不可隨意使用肚臍蘇

至於耗電介乎於13A至15A嘅電器,係可以radial型式單獨供電,使用15A插座,以前做落嘅,部份其實亦唔知有否經水氣制。
依家新做嘅,已甚少使用15A插座。

有水氣或潮濕地方,使用肚臍蘇或fuse蘇,本身似乎冇咩大分別,反而要睇隻蘇嘅設計、用料同埋質素,而且一般亦唔會有開關制,有配套防水設計、裝置除外。

以上有錯嘅話,煩請持牌合資格人士指正。
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 17:10

都唔明點解搞到咁複雜。肚臍蘇,同FUSE蘇(有或冇開關),本身都係屬於接線蘇。

肚臍蘇可以理解為一隻簪肉, ...
dcc2000 發表於 2018-12-15 16:28


我不敢評論壇友的水平,討論電呢家嘢,就會各持已見,互不相讓,到最後都係冇答案。
作者: dcc2000    時間: 2018-12-15 17:18

答案就係 不可隨意使用肚臍蘇
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 17:23

本帖最後由 skyfall 於 2018-12-15 17:26 編輯
答案就係 不可隨意使用肚臍蘇
dcc2000 發表於 2018-12-15 17:18


願聞其詳。
作者: dcc2000    時間: 2018-12-15 17:28

原聞其詳。
skyfall 發表於 2018-12-15 17:23

喺#30樓已講咗實際使用條件,師兄睇唔明嘅話就幫你唔到喇。
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 18:04

喺#30樓已講咗實際使用條件,師兄睇唔明嘅話就幫你唔到喇。
dcc2000 發表於 2018-12-15 17:28


請教師兄一下,假設在浴室外用有掣FUSE蘇,可否在浴室內用肚臍蘇接駁抽氣扇或浴室寶?
如果不可行,可以點做才是正確方法。
作者: dcc2000    時間: 2018-12-15 19:27

請教師兄一下,假設在浴室外用有掣FUSE蘇,可否在浴室內用肚臍蘇接駁抽氣扇或浴室寶?
如果不可行,可以點做才是正確方法。
skyfall 發表於 2018-12-15 18:04

所有接線蘇,不論係fuse蘇、帶開關制fuse蘇、肚臍蘇或曲架接線蘇,出線位係直接駁住咗一件電器,咩浴室外用乜乜乜,浴室內用乜乜乜,其實你想 "點玩" ?

件電器耗電13A以下,用fuse蘇,配粒符合該件電器耗電或電源線規格嘅fuse,常見係3A、5A、10A 、13A,粒fuse嘅作用係用嚟保護供電電路電線,同埋件電器本身條電源線。供電電路係radial或ring都可以。

件電器耗電13A以上,用肚臍蘇,供電必須係radial獨立供電電路,肚臍蘇不可用喺ring型式供電電路。

所以,固定電力裝置
耗電低於13A,用fuse蘇,一來不需區分供電係radial定係ring,二來粒fuse可以保護電線。
耗電高於13A,一定(焗住)要用肚臍蘇,radial獨立供電電路。

耗電低於13A,會用fuse蘇,唔會用肚臍蘇,行ring電路嘅,就絶對唔可以用肚臍蘇。

係要繼續拗嘅,只可以話師兄對市電供電系統嘅相關知識,仍有好大嘅改善空間。
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 20:20

所有接線蘇,不論係fuse蘇、帶開關制fuse蘇、肚臍蘇或曲架接線蘇,出線位係直接駁住咗一件電器,咩浴室外 ...
dcc2000 發表於 2018-12-15 19:27

謝謝師兄,資料很祥盡。
其實是有其他師兄説浴室內有濕氣就一定要用菲士蘇接駁抽氣扇,因此想求個明白而己。

via HKEPC Reader for Android
作者: hkbenli    時間: 2018-12-15 20:29

用唔用肚臍掣,要先取決肚臍掣條供電線邊度來,
條線如果電箱直出,唔用得
條線如果由插座取電,唔用得
就如同師兄咁講,肚臍掣只係方便接線或甩線,咁你接線或甩線,要唔要帶電工作?
理想做法係肚臍蘇旁邊有一個開關,或者是一個FUSE做的掣(FUSE甩開都係一個開關),先安全.

所以現在一般都用有FUSE肚臍蘇合體做抽氣扇接線...
舊款是一個肚臍掣旁邊一個FUSE掣,門口再多一個開關掣,前後三個掣,先經FUSE掣,之後門口開關掣,之後肚臍掣.

至於來電地方,一般13A以下,插座取電或直接電箱有MCB/RCD後取電也可以
可以咁講,13A以下,用不小於1.5mm平方電線,有FUSE保護,之後你用咩掣出線都無人理你.
最後講句,電力工程需由合資格人員進行.
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 20:44

用唔用肚臍掣,要先取決肚臍掣條供電線邊度來,
條線如果電箱直出,唔用得
條線如果由插座取電,唔用得
就如同 ...
hkbenli 發表於 2018-12-15 20:29

謝謝師兄講解,現在加深我對各種装置的初步了解,不過還需時間慢慢消化,再次感謝兩位師傳的詳盡和耐心解說,獲益良多。

via HKEPC Reader for Android
作者: dcc2000    時間: 2018-12-15 21:17

謝謝師兄,資料很祥盡。
其實是有其他師兄説浴室內有濕氣就一定要用菲士蘇接駁抽氣扇,因此想求個明白而己。
skyfall 發表於 2018-12-15 20:20

其實唔關乎係咪潮濕嘅原因,亦唔使諗(搞)得太複雜,13A以下就用fuse蘇,取其簡單,不需理會前端用咩供電型式,大部份情況下符合規例。
但要留意拖去個fuse蘇嘅電線,本身線徑能否承受該件電器嘅最高耗電電流,例如浴室抽氣扇fuse蘇供電位,好多時係從燈線T出嚟,若想改用較高耗電嘅電器,例如2000W浴室寶之類,咁就有問題了。

13A以上用肚臍蘇(加曲架,或直接用曲架接線蘇),來源係radial獨位供電。
作者: avdaemon    時間: 2018-12-15 21:17

如果肚臍蘇冇用FUSE行ring,ring用MCB 32A, in case 電器件出現故障overload,最大電流可以達到32A,電器件本身條電線因為得1.5mm左右,會燒著,這時候MCB也未必會TRIP。所以電例要求行ring最終電路一要BS 1362 FUSE。如果行raidial,MCB最大得20A, 電器件短路時可以TRIP到,提供到保護。

keypoint係線路設計能否保護到條供電線路而唔係用唔用肚臍蘇。
另外P記抽氣線原裝都係用13A蘇,如果有RCD保護,安裝位夠高嘅話已經夠安全了。
作者: avdaemon    時間: 2018-12-15 21:29

補充:一般抽氣扇線路都係用6/10A MCB,用肚臍蘇冇FUSE都應該安全了
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 21:30

其實唔關乎係咪潮濕嘅原因,亦唔使諗(搞)得太複雜,13A以下就用fuse蘇,取其簡單,不需理會前端用咩供電型 ...
dcc2000 發表於 2018-12-15 21:17

其實我的想法也是以簡單為主,太複雜反而浪費材料和時間,電線的粗幼使用也會注意。

via HKEPC Reader for Android
作者: skyfall    時間: 2018-12-15 21:39

如果肚臍蘇冇用FUSE行ring,ring用MCB 32A, in case 電器件出現故障overload,最大電流可以達到32A,電器件 ...
avdaemon 發表於 2018-12-15 21:17

電器元件的應用真是一門大學問,感謝師兄分享。

via HKEPC Reader for Android
作者: dcc2000    時間: 2018-12-15 21:57

電器元件的應用真是一門大學問,感謝師兄分享。
skyfall 發表於 2018-12-15 21:39

主要係#3樓果個reply確係可圈可點,所以有師兄同你 "討論",可能當時師兄未搞清楚肚臍蘇與fuse蘇嘅區別。

除電熱水爐外,所有在浴室的電器都要經肚臍蘇,在廚房的電器兩者佳可,電熱水爐就經曲架掣直入爐具。
skyfall 發表於 2018-12-13 00:12

作者: skyfall    時間: 2018-12-15 22:12

主要係#3樓果個reply確係可圈可點,所以有師兄同你 "討論",可能當時師兄未搞清楚肚臍蘇與fuse蘇嘅區別。
...
dcc2000 發表於 2018-12-15 21:57

就是那時開始有點混亂,有點迷失方向,幸得師兄指點迷津,學到唔少嘢。

via HKEPC Reader for Android
作者: 鬼(?)    時間: 2018-12-15 23:41

其實我的想法也是以簡單為主,太複雜反而浪費材料和時間,電線的粗幼使用也會注意。

via HKEPC Reader f ...
skyfall 發表於 2018-12-15 21:30



    電線其實全屋都2.5就得嫁啦
比1.5貴少少又對自己有保障d
作者: skyfall    時間: 2018-12-16 15:42

電線其實全屋都2.5就得嫁啦
比1.5貴少少又對自己有保障d
鬼(?) 發表於 2018-12-15 23:41

唔知樓主鍾唔鍾意。

via HKEPC Reader for Android





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h0.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2